perjantai 19. maaliskuuta 2010

White flag for peace.

Ja kun kaikkein vähiten sitä odotat, elämä heittää eteesi kortteja, jotka on pakko kääntää. Elämän suuri pokeripöytä on taas täynnä, tutut pelurit ovat palanneet. Ja mitä sinä teet? Katsotko käden, passaatko?

Minä en koskaan ole osannut passata. Olen fiksu, mutta aivan liian utelias.

Et pyytänyt aivan anteeksi, mutta minun on tehtävä kompromissi. Tätä lähemmäs sitä, että myönnät virheesi ja tehneesi minua kohtaan väärin, en pääse. Ja kyllä, minusta tuntuu hieman paremmalta nyt. Mitä tämä merkitsee tai mitä nyt tapahtuu, en todellakaan tiedä. Etkä tiedä sinäkään, mutta otimme suuren askeleen takaisin kohti kunnioitusta. Minäkin myönsin virheeni, mutta en pyytänyt anteeksi. Miksi se on niin vaikeaa?

Ja hetken näytit taas sen puolen, jonka olen aina tiennyt sinussa olevan. Siihen tutustuin ensin ja se pelotti minua, koska olit niin auki. Niin epävarma, niin haavoittuvainen. Niin minä, mutta vain sillä erotuksella että sinä näytit sen ja minä en. Minä pidin aina oman haavoittuvuuteni visusti piilossa, etenkin sinulta, ja siinä kohtaa kai kolisimme yhteen, sillä ihan väärällä tavalla. Sanoit tänään, ettet oikein ymmärrä minua ja juuri sillä hetkellä minä ymmärsin sinua täydellisesti. Oletkin hukassa, etkä pelkästään idiootti. Kuinka lohdullista, eikö vain?

En ole valmis yrittämään yhtään mitään tai luottamaan sinuun. En voi luvata, ettäkö luottaisin sinuun koskaan. Tämä saattaa olla täysin epäreilua sinua kohtaan, mutta minulla on epäilykseni ja ne istuvat tiukassa. Olet pettäjä, tiedän sen. Tiedän, älä luule että tuomitsen sinua kevyesti. Tämän pohjaan faktoihin, enkä koskaan kerro sinulle mistä sain ne.

Mutta faktoja on muitakin. Luottamuksella tai ilman, rakastan sinua ja nyt meillä on rauha.

And no-one will ever be free
None of this was ever yours
Raise a White Flag for Peace and a black for disorder
But still you give it everything you've got
Raise a White Flag for Peace and a black for disorder

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti