keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Sinä vs. Hän

Vertailen koko ajan, sua ja häntä. Sua ei voi korvata, ei millään, ei mikään, ei kukaan. En halua kenelläkään olevan sun piirteitä, jos ne eivät ole juuri niin kuin sinä. Kaikki tai ei mitään.

Hänen silmänsä ovat vihreät ja suuret. Kauniit tavallaan, mutta eivät niin kuin sinun. Ei niihin huku sillä tavalla kuin hukuin suhun. Ne eivät näe suoraan mun lävitseni niin kuin sinun silmäsi näkivät. Ne tuijottavat tyhjästi pintaa ja mä haluan katsoa pois. Kauniit silmät, mutta eivät sinun silmäsi. Riittävätkö ne koskaan?

Hän hymyilee enemmän kuin sinä, mutta useimmiten vähemmän tosissaan. Tai en minä tiedä, mutta ei se tartu niin kuin sinun hymysi. Minuun ei tulvi lämpöä, kun hän hymyilee minulle. Hymyilen takaisin vain, ettei minun tarvitsisi selittää miksen. Hän nauraa, mutta ei niin kuin sinä. Hän on hauska, mutta ei sillä tavalla hölmö kuin sinä. Sinä olit hullu ja hurmaava. Hän ei ole oikeastaan kumpaakaan.

Joskus hän on jäätävä, mutta ei koskaan jäätävä niin kuin sinä. Hänellä ei ole mahdollisuutta satuttaa minua. Joskus hänen lähellään on kylmää, mutta sille kylmyydelle minä voin kääntää selkäni. Sinulle en koskaan voinut, sain aina paleltumavammoja. Yritin aina sulattaa tieni takaisin syliisi. Veit minusta kaiken lämmön.

Hän on komeampi kuin sinä, mutta väärällä tavalla. Hänellä on kivikovia lihaksia ja kauniita linjoja, kauniimpia kuin sinun linjasi. Mutta niin vieraita, tunnen sinun linjasi. Tai tunsin. Hänenkin hiuksiaan voi puristaa, mutta hän ei pidä siitä. Sinä pidit, sinun hiuksiasi sai rutistella. Sinun kauniit hiuksesi. Hänen huulensa eivät sovi minun huuliini niin kuin sinun huulesi, ja hänen kätensä eivät loksahda minun käsieni lomaan niin kuin sinun. Olemme vääränlaisia paloja toisillemme.

Minun ja hänen välillään ei ole samanlaista sähköä, kuin sinulla ja minulla. Sydämeni ei koskaan hypi voltteja hänen vuokseen, pelkästään sinun nimesi saa aikaan sen mitä hänen kosketuksensa. En rauhoitu hänen viereensä nukkumaan, niin kuin rauhotuin aina sinun viereesi. En ole samanlailla turvassa kuin olin sinun kanssasi. Enkä minä välitä onko hän turvassa.

Mutta minuun ei koskaan satu hänen kanssaan niin paljon, kuin sattui sinun kanssasi. Ja siksi hän on täällä.

2 kommenttia:

  1. Pakko sanoa, että blogisi on äärimmäisen terapeuttista luettavaa. Tuntuu kuin olisit varastanut ajatukseni muutaman vuoden/kuukauden takaa, niin samanlaiselta sun mielenmaisema kuulostaa... Tykkään kovasti.

    VastaaPoista
  2. Kiitos kovasti, kiva kun oot tullut lukijaksi ja kommentoi ihmeessä jatkossakin! :)

    VastaaPoista