maanantai 14. maaliskuuta 2011

A d d i c t i o n


Tunne. Olisinko ehkä onnellisempi, jos en olis tavannut sua. Mua ei olis hemmoteltu tunteella, jollaista en tule saamaan enää koskaan. En tietäisi, että maailmassa voi olla jotain noin suurta. En jatkuvasti jahtaisi jotain, joka on täysin saavuttamattomissa. Tai saavutettavissa vain hetkeksi kerrallaan. Väsyttävää hei!

Riippuvuus. Aihetta käsiteltiin taas kerran töissä ja tyypillistä riippuvuudelle on se, että toleranssi kasvaa. Tarvitsee isompia annoksia kuin aloittaessaan saadakseen saman hyödyn. Check. Mä tarvin jatkuvasti enemmän sua. Riippuvuudessa tulee vaikeus hallita omaa itseään suhteessa siihen, mistä on riippuvainen. Check again. Elämänpiiri kapenee, ajatukset pyörivät kehää. CHECK, CHECK, CHECK. Himo. Tarvitseeko edes sanoa, ehkä voimakkain näistä kaikista. Mikä minä olen tuomitsemaan alkoholisteja, kun en pysty itse vastustamaan sinua? Mä janoan sua, ihan koko ajan.

Addiktio. Sä oot mun heroiini, mun amfetamiini - mun riippuvuus. Sä hallitset tätä peliä, jossa mä vaan seuraan sivusta voimatta itse vaikuttaa. Ainoa ero sulla ja päihteillä on se, että sua ei saa. Mä en voi hakea sua kaupasta tai kadulta. Mä haluan sua, voi hyvä jumala kuinka haluankin, mutta en saa. Ja mulle ei myöskään tarjota vieroitushoitoa. Ei ole pilleriä, joka veisi himoni pois. Ei ole muuta kuin sinä.

Noh, ne kurjat korvikkeet toki. Päivä päivältä ne riittää vähemmän ja pian niitäkään ei saa. Pian he tajuavat mitä minulle merkitsevät.

Nada.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti